שבת, 20.04.2024
Logo Luba Tesler-Site http://www.freebody.co.ilהדרך לגב חופשי
Skype:+972(0)543504242 Позвонить\לטלפן
תפריט אתר
קטגוריות המדור
חדשות של אתר [1]
שיטת פלדנקרייז [8]
אישי [0]
לוח תגים
שרירים מורה לפלדנקרייז בלי כאיבים תלמיד Logo лого ביעות גב בלט דיסק דיסק גב אנדוקרינית שיטה שיעורים תקציר Ashdod כאב מפרקים קבוצות בחינות בריאות כאבי גב הורמון הריון feldenkrais כאבי צוואר שיעורים בפלדנקרייז תרגילים FAQ fehner Weber בריאות גב אשכים מערכת מין שחלות מותנית לימודים טיפול שינה Fi אדמה אש בטן גוף סיני אבחון בדיקות גב חופשי סיכום רגליים Muscle osteochondrosis Rectus Trapezius אנטומיה כתפיים טיפולים אגן בעיות תרגיל אשדוד TCM עמוד השדרה Acupuncture אינטגרציה תפקודית הליכה הליכה לבריאות פלדנקרייז מבחנים בלי כאבים כאבים מערכת התנועה בוחן דיקור לימוד Chinese Pulse בלי כאב דופק הליכה טבעית Learning e-find feldenkraiz Learning-Medical Pulse TCM acupuncture Five elements Adex Advil Naproxen אדויל אזהרה פלדנקרייז באשדוד Happy New Year new year גמר חתימה боли в спине брюшной пресс грыжа диска занятия радикулит Упражнения фитнес
סטטיסטיקה

סה"כ במצב מקוון: 1
אורחים: 1
משתמשים: 0
טופס הרשמה
דף הבית » 2015 » אפריל » 6 » תרגיל 7
17:32
תרגיל 7

 להתעורר ומייד לקפוץ מהמיטה?   לא נכון!

תראו למטה סרט וגם תקראו את המאמר:

פעולות קלות בבוקר עוזרות לגב להתעורר. על תמונה: אישה מבצעה את הפעולות

 

 

 

 

 

 

 

       אתה או את חייבים לנוע באיטיות רבה. וגם לפני קימה מומלץ מאוד לעשות תרגילים קטנים היעילים לתפוצה נכונה של חום בגוף ומפרקים. תעסו בעזרת אצבעותיכם של כף יד אחת את האצבעות של כף יד שנייה. וגם לאומר: "אני אוהב אתכם!" תשפשפו מרפקים שלכם. תמשכו את כף היד אל העורף למטרה לחמם גם אותו. תשפשפו את הראש שלכם באזור השיער והמצח כדי להתחמם. אתם יכולים לקחת עדין מאוד את השיער ולמושך לכיוון למעלה - לכיוון של הראש.

      נסו לדמיין שאתם לוחצים עם בוהן הגדול של כל כף הרגל בנפרד על כפתור מדומה שממול את כף הרגל וכן להזיז את בהונות לכיוון זה. בו זמנית עם תנועת בהונות צריך להירגע את  אגן כך שהוא זז חופשי. עם ניסיון בתרגילים כאלה אפשר להרגיש שתנועה של הבהונות משפיע על תנועת אגן. בשכיבה על הגב האגן מסתובב סביב ציר האנכי.

      לאחר תרגילים קטנים כאלה צריך לגלגל את גופכם לצד של קימה מהמיטה. כשאתם על הצד כופפו את ברכיים. ועכשיו תנסו לעסות את הברכיים בלי מאמץ מיותר בגוף.

      אם אתם בדרך כלל מרגישים עומס במותנית יש למשוך את גופכם בעזרת ידיים כשהידיים מחזיקות בחלק איזשהו של מיטה.  דבר שומר לכם אגן ממאמץ מיותר. אכן האגן בתנועה כזאת לא מסתובב ביוזמתו. אתם צריכים להגן את האגן מסיבובים לימין או לשמאל ורק למשוך בעזרת הידיים ואפשר גם לחלוף את הרגליים ולהשעין או להתבסס בעזרת הרגליים על חלקי מיטה. כל זה בלי ליישר את הרגליים. אם אתם מנוסים בתרגילים של שיטת פלדנקרייז, לא נדרש לכם להסביר איך זה לעשות כי מיומנויות אלה כבר במוח ואתם יכולים לסמוך על הספונטניות שלכם.

      היות ואתם כבר על יד קצה של מיטה עם ברכיים כפופות ושוכבים על צד , צריך להעביר את הרגליים קצת קדימה לקצה של מיטה כדי לתלות אותם מהמיטה. ועכשיו פנו את ראשכם מאט לאחור כך שמניחים לכתף עליונה ללכת קצת קדימה לכיוון רצפה. מבט כעט לאחור ואולי לכיוון הכתף השנייה. תנסו בו זמנית לדחוף את גופכם בעזרת ידיים ממישור המיטה. כל זה בלי להרים אגן מהמיטא. דחיפה בעזרת ידיים מאפשרת לרגליים לשקוע עוד יותר מטה לכיוון הרצפה. אתם ממשיכים בעזרת הידיים להרים את גו עליון מהמישור של המיטה. הפעולה מגלגלת את האגן על מישור המיטה. ראשכם כל הזמן של התנועה מסתכל לכיוון הכתף השנייה ואולי קצת מאחורי גב. צריך לחלף בידיים כל פעם קרוב יותר לגוף וכך גו שלכם עובר משכיבה על הצד למצב של ישיבה. תזכרו שראש  מסתכל לאחור. 

      פעולות האלה מעבירה את הגוף לישיבה בעיקר למי שמרגישים בעיות בגב או מותניים. 

      אבל אפילו אם שום דבר לא כואב, לא צריך לקפוץ מהמיטה - צריך ללכת בצורה חלקה עד תנוחה הזו – ישיבה  על קצה מיטה עם כפות רגליים על רצפה.

      כשיושבים על קצה של מיטה שווה לחזור על תרגילים שלי: ראו הפוסטים הקודמים בבלוג שלי תרגיל 3 או תרגיל 4. לכך צריך ליישר את גב, לאסוף את בטן וליישר את כתפיים תוך לקיחת מאט אחורה.

      לפני העמידה יש צורך להזיז את האגן כך שלשבת על קצה המיטה, עם הרגשה שיושבים על עצמות הישיבהעקבים להתקרב לקצה המיטה על הרצפה כך שזווית בין שוקיים לירכיים תהיי פחות מ-90 מעלות. צריך להתקרב העקבים כמה שאפשר. 

      מתוך עמדה הזו, יש כמה דרכים לקום ללא מאמץ.

סדר קימה מהמיטה או כיסא בלי בעיות אפילו יש בעיות בגב

  1. דרך קלה:
  • לעביר את מרכז הכובד קדימה תוך הטיה בית החזה מעל ברכיים או מעבר לברכיים ובו זמנית להתחיל ליישר את הרגליים. למעשה נקודות משען מעברים מעקבים על כריות של כפות הרגליים שלכם. תוסיק נישאר אחורה שמהווה בעצם את איזון עם גו עליון. תוך התיישרות של הרגליים הגו שלכם מקבל דחיפה  חלקה למעלה.
  • אפשר להתנועע אטית ובצורה חלקה בלי נפילות, קפיצות או תאוצות.  כשגופכם מתיישר מעלה לתת לכתפיים ללכת קצת לאחור.
  •     זכרו את "המשולש" שבתרגיל 4?   למשוך את הראש שלכם, כפי שהוא היה מעלה והכתפיים לשקוע למטה.
  •  אחרי זה אתם  תלכו קצת בחדר או סביב דירה לפחות שלושים שניות.

2 . לשיפור את התנועה צריך לשלוט בידיים וראש:

  • לפני עברת מרכז הכובד, אני ממליצה את ראשכם לתלות כך שסנטר מתקרב אל או נוגע  בעצם הבריח ולשמור כך כל זמן של הקימה.
  •  ומתי מרכז הכובד מעובר כבר קדימה, ידיים הולכות קדימה ואחר כך תלויות למטה מעבר לברכיים. בשל העובדה שהן לפני מרכז הכובד עקב העברה של הגוף קדימה כל זה מאפשר לכם לשלוט בקלות בעלייה האיטית והדרגתית מהמיטה בלי מאמץ.
  • בסוף קימה כתפיים הולכות אחורה וראש הוא אחרון שמנתק מעצם הבריח ומתרומם.

    3 . אפשר קצת אחרת:

  • בשיטה הזאת הידיים אינן מעוברות קדימה אלא מתבססות על הירכיים ממש על יד ברכיים.
  • ואז ברגע עברת הגו העליון קדימה הידיים, גו העליון והירכיים מהווים דמות "המשולש". למעשה אתם מעברים את "המשולש" למצב שיווי המשקל מעל כפות הרגליים ועצם התיישרות הרגליים קמים מהמיטה.
  • בשלב הסופי מתיישרים את כתפיים ומנתקים את סנטר מעצם הבריח.

      4 . הדרך הנכונה ולא תמיד בר השגה היא כדלקמן:

  • ברגע שאתם יושבים על קצה של מיטה, למשוך את העקבים על הרצפה הכי הקרוב לקצה המיטה. 
  • .לזיז את הכתפיים מאחורי גבכם ולהבליט את בית החזה קדימה ולמעלה.
  • זזו את גו העליון קדימה, כשלאותו הזמן ראש ישר.
  • ולאסוף  את הבטן תוך נשימה כרגיל,
  • ליישר את הרגליים ולתת לאגן להזדקף. 

      שיטה היא לאלה שיש להם יציבות ויודעים איך לארגן את עצמם וגם כאשר אין עומס יתר בגב התחתון.  

     קוראים שיטה הזו: עמידה עם  "העין השלישית". מדמיינים כאילו עין נמצאת בבית החזה ונותנים לה להסתכל לכיוון התקרה בזמן הקימה.                                    לפרטים הנוספים – תבואו לכיתה שלי בפלדנקרייז: רואו מפה או תרשמו בטל. 054-350-4242.

       יש דרכים אחרות לעמוד, למשל, עם ספירלה. כמו כן גם הן לומדים בשיעורים של פלדנקרייז.

      ראו גם סרט:  אפילו עם בעיות בגב אפשר לקום בלי בעיות:

 

 

 

 

קטגוריה: שיטת פלדנקרייז | צפיות: 1855 | נוסף ע"י: Luba | תגים: מיטה, אגן, בעיות, לקום, בלי כאבים, שיעורים בפלדנקרייז, לעמוד, כתפיים, תרגיל, גב | דירוג: 1.0/5
סה"כ תגובות: 0
רק משתמשים רשומים יכולים להוסיף תגובות.
[ הרשמה | התחבר ]
רשתות
משפת של יום
פלדנקרייז - קבוצות ואישי
- דרך לגב חופשי
לוח שנה
«  אפריל 2015  »
\'ב\'ג\'ד\'ה\'ו\'ש\'א
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
ארכיון רישומים
חברים באתר
Copyright MyCorp © 2024
Яндекс.Метрика