ראשון, 19.05.2019
Logo Luba Tesler-Site http://www.freebody.co.ilהדרך לגב חופשי
Phone: +972 (054) 350 4242
תפריט אתר
קטגוריות המדור
חדשות של אתר [1]
שיטת פלדנקרייז [8]
אישי [0]
לוח תגים
גב חופשי מורה לפלדנקרייז שיטה בלי כאיבים Logo лого ביעות גב בלט דיסק דיסק מערכת מין שחלות שיעורים תקציר Ashdod כאב מפרקים קבוצות תלמיד פלדנקרייז בחינות כאבי גב אשכים הורמון feldenkrais פלדנקרייז באשדוד תרגילים FAQ fehner Weber בריאות גב סיכום אנדוקרינית הריון מותנית בטן טיפול כאבי צוואר שינה Fi אדמה אש שרירים כתפיים גוף סיני אבחון בדיקות Muscle osteochondrosis Rectus Trapezius אנטומיה גב תרגיל בלי כאבים טיפולים שיעורים בפלדנקרייז אגן בעיות לימודים מבחנים אשדוד TCM עמוד השדרה Acupuncture רגליים אינטגרציה תפקודית הליכה הליכה לבריאות כאבים לימוד מערכת התנועה בוחן בריאות Chinese Pulse בלי כאב דופק הליכה טבעית Learning e-find feldenkraiz Learning-Medical Pulse TCM acupuncture Five elements דיקור Adex Advil Naproxen אדויל אזהרה Happy New Year new year גמר חתימה боли в спине брюшной пресс грыжа диска занятия радикулит Упражнения фитнес
סטטיסטיקה

סה"כ במצב מקוון: 1
אורחים: 1
משתמשים: 0
טופס הרשמה
דף הבית » 2015 » מאי » 22 » תרגיל 8
09:17
תרגיל 8

סוף שבוע שקט, היקרות והיקרים!

איך אתם הולכים?

הליכה - איור מקדימה

      מצפים שאני אתחיל לדבר על היציבות או ללכת לאט?

ממש לא.

      אני הייתי רוצה להגיד לכם שיש יותר מ -40 אופנים של הליכה. לכל אחד מהם כמה צורות נוספות. ובנוסף, ישנם דרכים רבות לנוע בעזרת אמצעים שונים, כגון החלקה על קרח, או הליכה עם מקלות, וכו '.

     איזה עוד אופנים ישנם, חוץ מהליכה רגילה? אני אפרט כמה דוגמאות:

  •  הליכה על "ארבע" - מה שנקרא "הליכה של נמר";
  •  תנועה על הישבנים;
  •  תנועה של זחילה - מה שנקרא "הליכה של תנין";
  •  לנוע על מה שנקרא "ארבע נקודות" – על כפות הידיים ורגליים;
  •  ועוד.

 

       לי מעניין לדבר על אופנים שונים של הליכה תואם לשיטת פלדנקרייז. זה מביא הרבה יתרונות למנגנון השריר-שלד (שזה מערכת אחראית על התנועה) כולל בראש וראשונה את מערכת העצבים, וכל הלאה – מערכות של השרירים, מערכות מפרקים ועצמות וגם הרגלים ומיומנות לנוע.

      קודם כל - עכשיו זה על הליכה על הרגליים. הנה, טיולים שלנו לפני או אחרי העבודה.

      האם תהית אי פעם איזו תנועות יוצרות את הכתפיים ומתנים ביחס לשדרה בעת ההליכה? אולי הן קבועות יחסית לשדרה? האם הן נעות קדימה ואחורה? או שיש להן מסלול אליפטי מורכב יותר? או הנה שאלה: איך נעות את הנקודות בכתפיים ומתנים ביחס זו לזו? אתם יכולים לצפות בנקודות האלה בעת הליכה? האם אתם יכול תוך כדי הליכה להבחין את התנועה שלהן?

     בשלב הבא, אני אראה את הרצף של תרגילים שניתן לבצע תוך כדי הליכה כדי לשפר את היעילות של תנועתכם כדי לחזק את מערכת השלד - שרירים, כדי לשפר את הבריאותכם.

     תרגיל פסיכוסומטי (ז"א חושבים על גופינו) כדי לתקן פיתול של עמוד השדרה בעת הליכה.

     משמשים את המושגים כמו "לאמוד בעיני הרוח" או "לשים לב", "להסתכל" ואחרים. בזה לא נדרש לעשות שום תנועה נוספת עם הידיים או רגליים, שום פעולה נוספת, אלא לחשוב על זה. המוח שלנו הכל יעשה בעצמו. הוא יתקן את התנועה, כך שהתנועות תהיינה אלגנטיות.

הליכה - איור מהצד

      "העמדה מוצא" היא הליכה על שביל שטוח או מדרכה, עם ידיים נעות חופשי. הכי טוב, הליכה בלי תיק על הכתפיים. כפות ידיים ורגליים נעות אחת מול שנייה, כלומר יד ימין מול רגל שמאל ולהפך. זו הליכה רגילה. לצעוד לא הכרחי, יש צורך לנוע בחופשיות, ללא תנועות מיותרות.

        בעת ההליכה, לנסות לקשוב, לשים לב על התנועה של בהונות הרגל השמאלית. בעצם, כאשר הכף הרגל מתחילה לדרוך על השביל, נדרש לשים לב על זה. ומתי זה קורה? ברגע שדורכים על השביל עם העקב של הרגל. ברגע זה להתרכז על בהונות של הרגל את עיני הרוח.

    מתחילים מזה שתוך כדי ההליכה, כל פעם פונים את מבט אל הבהונות של כף הרגל באותו רגע שהן הכי רחוקות מהגוף – זה אותו רגע שעקב דורכת על שביל.

     אבל אחרי ההסתכלות הזאת, תנסו לשמור על הראש שלכם ישר עם מבט לכיוון הליכה, ולנשום באופן חופשי. ורק ברגע של מגע עם העקב על השביל, לחשוב, לשים לב רק במחשבה על הבהונות של הרגל השמאלית. שלב זה הוא הכרחי כדי לעשות את התרגילים כמה פעמים בטיולים שונים. חייבים שוב ושוב לעקוב במחשבה אחרי הבהונות של הרגל השמאלית בכל צעד של הרגל, ולאחר מכן לעקוב אחרי בהונות  של הרגל הימנית.

      אחרי ששלב הקודם כבר מתחיל להיות ברור ובעת הליכה יכולים די קל לתפוס (במחשבה!) רגעים מתי את הבהונות של כל רגל בנפרד הופכים להיות הכי רחוקים מהגוף – אפשר לעבור לשלב הבא.

       מנסים לתפוס בעיני הרוח כאשר בהונות של הרגל השמאלית תהיינה הכי רחוקות מקדימה (זה חלק משלב ​​הראשון), ומייד לאחר מכן לעבור את תשומת לב  או לקבע את תשומת הלב על רגע שבו בהונות של הרגל הימנית ממש על המרחק הגדול ביותר בחלק הקדמי של הגוף, כלומר כאשר עקב ימין נגע בשביל. אז אנחנו צריכים ללמוד כדי לעבור לסירוגין המוקד מבוהן השמאלית לבוהן הימנית ברגעים הנכונים כאשר הן לסירוגין במרחק הגדול ביותר מהחזית של הגוף. שלב הזה של התרגיל צריך להתאמן בכל צעד לא פחות מ - 100 צעדים רציפים.

      נמשיך לשלב הבא של השיעור.

     נדרש לנסות לתפוס  את הרגע שבו הבוהן של רגל השמאל היא קרוב ביותר למרפק שמאל תוך כדי מהלך של הרגל השמאלית קדימה.

      בשום מקרה לא לנסות לתקן את תנועות של הידיים ורגליים – לא תשנו את התנועות. לא "יותר נכון" ולא "פחות נכון" – כל התרגיל רק בזה שאתם מתרכזים את תשומת הלב על רגעים. ומוח יעשה את השלו לבד! "מחשבה פנימית" שכזו  לא צריכה להוביל למחשבה על התנועה חדשה. רק עוקבים על תנועה וחושבים על מרחקים.

     כאשר בתפיסה הזו אתם מצליחים, אתם צריכים לפתח תחושה של הבנת המרחק הקטן ביותר בין בוהן ימין כפי שהוא נע קדימה, ובין מרפק שמאל ( או כף יד שמאל). ללכת כך לפחות 100 צעדים שכל פעם מתרגלים את זה.

      ואם עייפתם מדי – למשל ראש כואב או מאומץ, או סתם עייפות, מומלץ להפסיק את התרגיל ולדחות את הפעולה ליום אחר.

      הערה קטנה: אני בכוונה לא נותנת מספר השלבים - הם לא חשובים, אנחנו רק מכינים את ההבנה הבסיסית של השיעור.

      בשלב הבא, - להחליף את התפקיד של הבהונות בהבנה של המרחק הקטן ביותר מהמרפק (או כף היד) לברך.  כלומר, במקום לתפוס את הרגע שמרחק בין בהונות של רגל (למשל - שמאל) במרחק הקצר ביותר מהמרפק (בדוגמא - ימין), לתפוס את הרגע שמרחק בין הברך (בדוגמא - שמאל) במרחק הקצר ביותר מהמרפק (בדוגמא - ימין). זה הכל בהליכה רגילה ברגעים שהרגל צועדת קדימה.

      ללמוד את זה "טוב – טוב": להתאמן את זה ב - 100 צעדים רציפים לפחות. לפני צד אחד, - הברך השמאלית ביחס למרפק הימנית. ואחר כך צד שני.

     בא בתור ללמוד להעביר את תשומת הלב. במילים אחרות, אחרי תשומת הלב על רגע של קירוב בין (למשל) ברך שמאל למרפק ימין לעבור את תשומת הלב על רגע של הקירוב בין הברך הימנית למרפק השמאלית. וזה הכל מתי כל פעם הברך ומרפק נמצאות מקדימה ביחס לגוף בעת הליכה.

     צריכים ללכוד את תשומת הלב על מרחק מינימאלי בין הברך והמרפק, אחרי זה אתם צריכים ללמוד איך להעביר את תשומת לב מהרגע, - שבו בברך השמאל ומרפק ימין מלפני הגוף נמצאות במרחק מינימאלי זו מזו, - לרגע שבו המרחק המינימאלי כבר בין ברך ימין למרפק שמאל.

     לאחר למידה על השלב הקודם ותרגול תוך כמה ימי הליכה, אני חושבת שסוף סוף אנחנו יכולים לעבור לשלב הסופי של שיעור.

     בשלב הזה צריך ללכוד את תשומת הלב על רגע שבו, לפי דעתכם, ירך שמאל, תוך כדי התנועה את הרגל השמאלית קדימה, קרובה ביותר לכתף הימנית.  ברור שתוך כדי המהלך יד ימין  נעה לפנים ( בלי מאמץ!!).

      האם אצלכם גב לפעמים מאומץ, אז בכל מקרה אל תנסו באמת לנוע  את הכתפיים קדימה תוך כדי תנועת רגל או להיפך.

     הליכה - איור מלמעלהתחשבו מה אנחנו מנסים לתקן דרך פיקוח במחשבה?  את התנועה של חגורת הכתפיים ביחס לתנועה של האגן.

      לתפוס תנועה זו היה אפשר מאתחלת השיעור. אבל כדי להיות בטוח, עדיף לעבור את כל שלבי תרגול, כ אחרת אתם לא יכול להיות בטוח שמוח שולט בתנועה של אותם חלקי גוף שצריך. מה שהוא לא ייעשה טעויות.

        אז, אתם באתם לשלב בפועל.

        תארו לעצמכם שחגורת הכתפיים מהווה קו נוקשה או שבין הכתפיים יש מקל קשוח. ברור כי בעת הליכה קדימה, הקו הזה - חגורת כתפיים - המהלכים בתנועה הלוך ושוב סביב המרכז, - עמוד השדרה.

       ועכשיו אתם צופים את התנועה של האגן תוך כדי הליכה. התנועת האגן אנחנו לא יכולים לתפוס. אבל התנועה של מתנים – כן יכולים. תנסו לדמיין שמתנים קשורים עם קו קשוח. במילים אחרות, חלק הכי קיצוני של מותן ימין קשור לחלק הכי שמאלי בצד שמאל של המותן. וזה הקו קשוח בתנועה הלוך ושוב וזוויתית סביב מרכז בחלקו התחתון של עמוד השדרה – בחלק העצם העצה.

 איור אלכסוני על גברת הלכת"לתפוס" את הרגע כאשר בתנועת הרגל השמאלית קדימה את המותן השמאלית היא במרחק מינימאלי מכתף ימין בתנועת היד הימנית קדימה, בהתאמה.

       רק ברגע זה לשים לב על המיקום הדדי הקבוע של המותן  הימינית ועל הכתף השמאלית. ואז לחכות ו"לתפוס" את הרגע שבו בתנועה של הרגל הימינית קדימה את המותן הימנית תהיי במרחק מינימאלי מכתף השמאלית בעת מעבר את זרוע השמאל קדימה, בהתאמה.

      תלמדו לעבור את מוקד תשומת הלב מרגע בצד השמאל לרגע בצד ימין.

 ( הליכה - מבט מלמטה (כאילו

       בהדרגה, מהליכה אחת להליכה אחרת, מפעם לפעם, לכם תהיה כבר זמין בכל העת ללא מיתוג תשומת לב, לראות את התנועה ההדדית של מתנים וקו הכתפיים, ובלי להתמקד במרחקים המינימאליים.

       ביצוע את התרגיל הזה הוא מאוד חשוב בכל פעם כאשר אתם מרגישים מתח בגב, בכתפיים וגם למטרות מניעה של כאבים.

הליכה - מבט מימין

 

קטגוריה: שיטת פלדנקרייז | צפיות: 938 | נוסף ע"י: Luba | תגים: לרפא, רגליים, הליכה לבריאות, פלדנקרייז, מרפק, תרגיל, כתפיים, תרגיל לגב, הליכה, עמוד השדרה | דירוג: 4.0/1
סה"כ תגובות: 0
רק משתמשים רשומים יכולים להוסיף תגובות.
[ הרשמה | התחבר ]
רשתות
משפת של יום
פלדנקרייז - קבוצות ואישי
- דרך לגב חופשי
לוח שנה
«  מאי 2015  »
\'ב\'ג\'ד\'ה\'ו\'ש\'א
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
ארכיון רישומים
חברים באתר
Copyright MyCorp © 2019
Яндекс.Метрика